Consultatie & Advies Jellinek

Consultatie & advies

Bij Jellinek vinden wij het belangrijk dat je als huisarts of POH’s ook consultatie en advies kunt krijgen. Heb je belangrijke vragen? Dan zijn wij op verschillende manieren bereikbaar. Op deze pagina laten we je zien waarvoor en hoe je bij ons terecht kunt.

Overleg over een mogelijke aanmelding van een patiënt

Wil je met ons overleggen over een mogelijke aanmelding van een patiënt? Neem dan contact op met de Centrale Aanmelding Arkin (CAA) op 088 505 1202. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 08:30u en 17:00u. Wil je overleggen over je cliënt die al in behandeling is bij Jellinek? Dan kun je via 088 505 1220 worden doorverbonden met de behandelaar. Dit nummer is bereikbaar tussen 13:00u en 17:00u.

Teleconsult ggz via Zorgdomein

Huisartsen in de regio Amsterdam kunnen via Zorgdomein een zogenaamd digitaal ’teleconsult ggz’ aanvragen. Als huisarts stel je op elk gewenst moment je vraag via Zorgdomein en de specialisten van Arkin sturen binnen drie (werk)dagen een antwoord of advies over verwijzing, behandeling of medicatie retour via Zorgdomein. Dit kost de huisarts niets, de kosten worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Consultatie of advies over een cliënt bij de TOPGGz afdeling Jellinek Jacob Obrechtstraat

Wil je consultatie of advies over een cliënt bij de TOPGGZ afdeling Jellinek Jacob Obrechtstraat in Amsterdam? Bel dan naar de Jellinek Advieslijn, bereikbaar op werkdagen tussen 13:00u en 17:00u via 088 505 1220. Je kunt hier verzoeken om je vraag voor te leggen aan een van de volgende specialisten. Soms is het ook mogelijk om direct te overleggen.

  • Kim ten Katen, psychiater
  • Loes Hanck, verslavingsarts
  • Saskia Bijvoet, verslavingsarts
  • Loes Marquenie, klinisch psycholoog
  • Thelma Schilt, klinisch neuropsycholoog
  • Katja Berk, gz-psycholoog, manager behandelzaken dagklinisch team

Korte algemene vragen over verslaving of middelen

Heb je een korte algemene vraag over verslaving of middelen? Dan kun je contact opnemen met de Jellinek Advieslijn: 088 505 1220. Dit nummer is elke werkdag bereikbaar tussen 13:00u en 17:00u. Natuurlijk kun je ook kijken bij onze veelgestelde vragen.

Laagdrempelig en gratis aanbod voor een patiënt, zonder aanmelding/verwijzing

Ben je op zoek naar een laagdrempelig en gratis aanbod voor een patiënt, zonder aanmelding of verwijzing? Jellinek preventie biedt adviesgesprekken, online ondersteuning en kortdurende trajecten aan. Dit is bedoeld voor iedereen die wel eens middelen gebruikt, maar nog niet toe is aan behandeling. Patiënten kunnen zowel telefonisch, online en face-to-face bij ons terecht. Dit is bijna altijd kosteloos en vrijblijvend. Klik op 'voorlichting, training & advies' voor een volledig overzicht van ons aanbod.

Ondersteuning voor de POH

Jellinek biedt ondersteuning voor praktijkondersteuners. Zo is er in samenwerking met Tactus en Zilveren Kruis een mooie en zeer bruikbare website ontwikkeld speciaal voor praktijkondersteuners: pohverslaving.nl. Deze website biedt informatie over signaleren en bespreekbaar maken van (problematisch) middelengebruik, screeningsinstrumenten; een e-learning met accreditatie en andere handige tips.

Ook zijn we altijd beschikbaar voor trainingen, consultatie en advies. Bekijk het volledige aanbod op de pagina ‘Voorlichting, training & advies’.

Heb je als verwijzer in Amsterdam de behoefte aan een POH GGz of POH Middelen?

Heb je als verwijzer in Amsterdam behoefte aan:

  • gespecialiseerde GGz- en verslavingszorg dicht bij de patiënt?
  • een goede triage naar de GGz en verslavingszorg?

Profiteer dan van de expertise van een Praktijkondersteuner huisarts (POH) GGz en/of Middelen. De POH GGz helpt bij problemen als somberheid, angst, alcohol- of drugsproblemen, overspannenheid, levensfaseproblemen of problemen met de opvoeding. De meeste praktijkondersteuners zijn sociaalpsychiatrisch verpleegkundigen met veel behandelervaring in de GGz.

Detachering

Een POH GGz werkt op detacheringbasis. Dit betekent dat je geen werkgeversrisico loopt en alleen de gewerkte uren betaalt.

Taken praktijkondersteuner

De POH GGz voert een aantal gesprekken met de patiënt om het probleem te verhelderen en naar oplossingen te zoeken. Of behandelt kortdurend. De patiënt krijgt veel nuttige adviezen, met een nadruk op de eigen kracht. Indien nodig adviseert de praktijkondersteuner je over doorverwijzing naar de basis GGz of specialistische GGz en zorgt voor een goede overdracht.

In het kort

  • Informatie, advies en voorlichting
  • Vraagverheldering
  • Consultatie
  • Coaching bij zelfhulp en preventieactiviteiten
  • Kortdurende behandelingen
  • Begeleiding van chronische patiënten die bij je in zorg zijn

Voordelen detachering

  • Up-to-date kennis
  • Altijd vaste inzet
  • Geen werkgeversrisico
  • Facturering op basis van gewerkte uren
  • Scholing, intervisie, ondersteuning en ziektevervanging door onze organisatie

Bel voor meer informatie:

Lidwien Schweitzer, manager eerste lijn en preventie
Telefoon 020 – 590 42 12
E lidwien.schweitzer@arkin.nl